Röportaj


Sergen Yalçın'dan Bomba Tüyo: "5. Ayakta Sivasspor Gelir..."

Sergen Yalçın'dan Bomba Tüyo: "5. Ayakta Sivasspor Gelir..."
bir ahraz haberi / 3.5.2015 15:51:55

Futbolculuk kariyerinde 4 büyüklerde oynayarak bir rekora imza atan Sergen Yalçın, futbolculuğunun ardından spor yorumculuğu, Yetenek Sizsiniz jüriliği (böyle meslek mi olur arkadaş?) ve teknik direktörlük yaparak bu alanda da bir rekora doğru gidiyor. Geçtiğimiz gün kupada Galatasaray ile oynanan maçın ardından bazı Galatasaraylı taraftarlarla küfürleşen Sergen Yalçın, özellikle spor kamuoyunun gündemine oturdu. Huzurlarınızda hazırcevap kişiliği, kararsızlığı ve renkli tavırları ile Türkiye’ye at yarışını sevdiren adam Sergen Yalçın:

Öncelikle geçmiş olsun, Sivasspor Galatasaray karşısında ağır bir yenilgi aldı. Ama sizin özellikle hakeme tepkiniz vardı herhalde?

Sadece bir hakem değil ki kardeşim. Bunların alayı böyle. Sen Galatasaraylı diye elin gavuruna düdükleri çal, ondan sonra maç 4-1 olsun. (senin takımında hiç mi suç yok arkadaşım, demiyoruz tabii, Beşiktaşlıyız sonuçta, bize ne yani) Hayır bizi geçtim, bu maça alt oynayan bir baba, evine ekmek götürecekti garibim, onun hakkını da yemiş olmuyor musun sen? Bu hakemlerle Türkiye’de maçlar alt bitmez, aman uzak durun. Ama Türk futbolu hep böyleydi. Benim zamanımda da hakemler saçma sapan düdükler çalıyorlardı.

Mesela?

Mesela, Ahmet Çakar vardı bizim zamanımızda. (düşüncelere dalıyor, hüzünleniyor) Gerçi şimdi düşününce bizim futbolcular daha şanslı. Ahmet Çakar’a hocam bu Alman bana sürekli faul yapıyor dediğimde, Alman başbakanı delikanlı adamdır diyordu. Saraçoğlu’nda ceza sahası önünde frikik vermezdi mesela. Bariz faul var derdik, burada büyü var, zaten gol atamazsınız derdi.

Ama siz de 4 büyüklerde oynadınız. Hakemler sizi de kayırdılar o zaman?

Ben Fenerbahçe'de ve Galatarasay’da oynarken yıldızdım ama Beşiktaş'ta oynarken kuyruklu yıldızdım. Yine de hakemler, yabancı oyunculara faul vererek hep onları kayırdılar, ben hep kendi imkanlarımla kaymak zorunda kaldım. (Cinsel içerikli kayan yıldız esprisi ha, yapma bunu Sergen!) Tabii ben o zamanlar bu konulara çok takılmıyordum aslında, malum başka işlerim vardı.

Malum iş derken at yarışından bahsediyorsunuz herhalde, nasıl başladınız at yarışı oynamaya?

At yarışları ben bu işe merak saldıktan sonra başladı desek daha doğru olur. Altılı Ganyan'ı Türkiye'ye ben getirmedim belki ama tanıtımında büyük katkım oldu. (bildiğin gururlanıyor, iyi bi şey yaptım sanıyor zaar)

Futbolcuyken 4 büyüklerde oynadınız. Peki sizce en büyüğü hangisiydi?

Ben hangisinde oynuyorsam o an için en büyüğü oydu. Bu takımlarla kazandığım ödüller şu odada duruyor, göstermemi ister misin en büyüğünü? (Soruyu gördü ve arttırıyor, konuyu değiştirmezsem adam benim hayatımı değiştirecek)

Futbolculuk sonrası Yetenek Sizsiniz’de jürilik, NTV ve TRT’de yorumculuk, teknik direktörlük gibi çeşitli işlerle uğraştınız. Sürekli yer değiştirmenizin bir sebebi var mı?

Aslında at yarışı gibi bir hayat yaşıyorum, sürekli hareket halinde olmazsam yarışı kaybedeceğim gibi geliyor. At çatlayana kadar koşmaya devam artık. (kişnemeye yakın bir tonda gülüyor, tövbe bismillah) Jüri üyeliğini tercih yapma, risk alma olduğu için seçmiştim. Bu ata oynuyorum der gibi bu yarışmacıya evet diyorum hissi vardı. Teknik direktörlük de öyle biraz. 11 kişi seçiyorsun 25 kişilik kadrodan. Her hafta doğru 11’i seçme işi beni heyecanlandırıyor. Aslında Acun beni Survivor'a da istedi ama sonra araştırdı biraz. (Sessizlik oluyor, uzaklara dalıyor) Bir baktım adam vazgeçmiş. (Bir an Bayern Munich transferi aklımıza geldi)

Ama Survivor'da yarışmacılar zor koşullarda yaşıyor, koşuyorlar, kilo veriyorlar. Olmazmış zaten bu iş. Ne dersiniz?

Öyle deme, hem biraz kilo verirdim. Türkiye'ye dönünce de jokey olurdum. Çocukluk hayalimdi biliyor musun? (Adam 4 büyüklerde oynamış, hala jokeylik diyor. Te Allahım...)

Galatasaray maçına geri gelecek olursak, bazı taraftarlarla küfürleştiniz sosyal medya üzerinden, neye sinirlendiniz?

Bi tane d..... var aslında o o...... ç..... her maçımızdan sonra yazıyor bir şeyler. G...... ç....... (böyle küfür de var mıymış ya) bulacam o t...... k...... şerefsizini. (düşünün artık en kibarı şerefsiz) Adam olsunlar önce, ben onları j....... k...... da h...... b..... olurlar. Daha beni tanımamış bunlar. Zaten ben de 4 büyüklerden en az Galatasaray’ı sevmiştim. Söyledim de rahatladım.

Son olarak Sivasspor’un durumunu soralım. 4-1’lik yenilgi sonrası takımın durumu nedir?

Takımım, maşallah Goncagül gibi sapasağlam. Bi maçı kaybettik diye yıkılmak yok. Biz Turnabey gibi son düzlükte açılan bir takımız. Benim tahminim 5. ayak Sivasspor'undur. Bundan sonra da başlarında benim gibi bir hoca olduğu müddetçe Sivasspor dörtnala ilerlemeye devam edecektir. Şimdi izninizle işimin başına dönmem gerekiyor.

(İşimin başına diyerek gazetedeki ganyan sayfasının başına geçiyor. Biz tam ayrılmak üzereyken bu at kesin kazanır deyince merak edip yanına gidiyoruz. Emin misin abi, bu ata oynayalım mı deyince ‘Evini arabanı sat oyna, 6. ayakta Pamuk Abla kesin’ diyor. Bizde de ev araba olmadığı için tüm malvarlığımız olan 350 TL’yi yatırıyoruz. Hadi Pamuk Abla, ayrıl da gel.)

 






RÖPORTAJ

Tuğçe Kazaz’la Dobra Dobra: "Ben Daha İyisini Bulana Kadar En İyi Din Müslümanlık…" »

Tuğçe Kazaz’la Dobra Dobra: "Ben Daha İyisini Bulana Kadar En İyi Din Müslümanlık…"

32 yıllık hayatına 2 Müslümanlık, 1 Hristiyanlık, 1 Musevilik ve 4 yerel din olmak üzere toplam 8 din sığdıran Tuğçe Kazaz (bi dakika galiba dokuzmuş), bilindiği gibi son olarak İslamiyet’te karar kıl

devamı »
RÖPORTAJ

Burak Yılmaz: “Kıymetimi anladığınızda çok geç olacak...” »

Burak Yılmaz: “Kıymetimi anladığınızda çok geç olacak...”

Türkiye’de 4 büyük takımda da oynayan ikinci futbolcu olan Burak Yılmaz, ( ilki Sergen Yalçın’dı, ikisiyle de röportaj yapan ilk siteyiz bence ) ani bir kararla Çin’e gitti. Sezon başından beri golcü

devamı »